Lektoři

PhDr. Irena Galadwen Staňková

PedF UK Praha a FSV UK Praha

Co považuji na výuce za nejdůležitější:

Studium a výuka cizích jazyků byla pro mě vždy vášní a také znamenala svobodu. Možnosti. Bez hranic. Cestovat, komunikovat a propojovat se s lidmi. Zároveň ale i výzvou k překonávání vlastních limitů a strachu v cizím jazyce mluvit.
A v tom ráda pomáhám a podporuji i ostatní. Mým záměrem je, aby se mí studenti zlepšovali ve svých jazykových znalostech, plynně komunikovali a přestali se bát mluvit.  A aby tak činili s lehkostí a přinášelo jim to zejména radost. Důležitá je autentičnost, empatie, podpora, prostě přátelská a bezpečná atmosféra. 

Bc. Grace Bantol

University of the Philippines Diliman

Co považuji na výuce za nejdůležitější: 

To make teaching more effective, I think it is very important for the teacher to tailor the lessons based on student needs and expectations. It is also equally important to foster positive encouragement and a relaxed atmosphere so students are motivated and will eagerly participate in the lessons. Once these factors are in place, teaching becomes easier for the teacher because he/she will have a student who is fully engaged.

Mgr. Miroslava Čmelíková

Ostravská Univerzita

Co považuji na výuce za nejdůležitější: 

Na hodinách kladiem dôraz na individuálny prístup a snažím sa, aby sa každý študent cítil pohodovo a nemal strach z aktívneho používania jazyka.

Anna Tvrzníková

Univerzita Pardubice, katedra filosofie a religionistiky, anglistiky a amerikanistiky 

Co považuji na výuce za nejdůležitější: 

Nejdůležitější je, aby studenta výuka bavila, byla pro něj přínosná. Vzdělávání má být zábava, ne utrpení. Komunikace je ale také velmi důležitá, když student jasně stanoví, jak by si hodiny představoval, pomáhá to ku spokojenosti studenta i lektora.

Miles Koblin

San Diego Mesa College, Prague Conservatory

Co považuji na výuce za nejdůležitější: 

Besides some years in New Mexico and Massachusetts, I spent the majority of my childhood in Hawaii. I studied music in California before moving to the Czech Republic where I have been teaching Guitar and English for the past ten years in various regions and online. I love teaching English because it allows me to meet new people from all over the world, learn about their culture and have interesting conversations. I try to make my lessons fun and engaging while also challenging the students with critical thinking. Along with working through textbooks I make learning enjoyable with activities like roleplays, comedy, as well as stories, guessing games and sometimes helping the student create their own exercises.

Matěj Suchánek

University College Cork, Cambridge English Proficiency 

Co považuji na výuce za nejdůležitější: 

Osvojování cizího jazyka je dlouhodobý proces. Mým cílem je sehrát v tomto procesu roli průvodce a pomáhat studentovi překonávat různá úskalí. Důležité je to, aby student mluvil většinu hodiny a nebál se vystoupit ze své komfortní zóny. Velký důraz kladu zejména na individuální přístup ke každému studentovi a jeho aktuální potřeby. Student má z hodiny odcházet s dobrým pocitem a být pozitivně naladěn.

Kateřina Sofie Benešová, DiS.

Univerzita Pardubice, anglický jazyk pro vzdělávání, Konzervatoř Pardubice, hra na klavír

Co považuji na výuce za nejdůležitější:

Příjemnou atmosféru a pocit bezpečí, věřím, že jedině tak se můžeme učit a rozvíjet. 

Anna Kučevová

Vysoká škola polytechnická Jihlava

Co považuji na výuce za nejdůležitější: 

Na výuce považuji za nejdůležitější, aby se student na hodinách cítil dobře, nebál se mluvit a aby mu jeho získané znalosti pomohly na cestě při plnění jeho snů. 

Mgr. Jolana Tůmová

Pedagogická fakulta Masarykovy univerzity Brno

Co považuji na výuce za nejdůležitější: 

Mým cílem je naučit mé studenty milovat francouzštinu nebo ruštinu a potom jde již vše samo :-) Ve výuce kladu největší důraz na aktivní práci s jazykem, to znamená hodně mluvit, poslouchat, rozumět a nebát se reagovat.

Mgr. Leona Poloprudská

Univerzita Pardubice a v Ústí nad Labem

Co považuji na výuce za nejdůležitější:

V hodinách němčiny je pro mě nejdůležitější komunikace a dobrá atmosféra. Přináší mi radost, když studenty výuka těší a z hodiny odcházejí spokojení a s úsměvem na tváři. Nejdůležitější v hodinách cizích jazyků je mluvit, mluvit a mluvit.

Katarína Čelková

Statna jazykova skuska z anglickeho jazyka, Cambridge Advanced Exam, Kurz prekladatela a tlmocnika Univerzita Mateja Bela  v Banskej Bystrici

Co považuji na výuce za nejdůležitější: 

Myslim si, ze urcite prijemnu atmosferu na hodine a pocit studenta, ze sa posuva v jazyku vpred. Na kazdej jednej hodine spoznava nove slovicka pri roznych aktivitach a na dalsej  ich uz vie aktivne pouzit. Skype je vynikajuci v tom, ze sa daju zlepsovat vsetky aspekty- citanie, posluch, gramatika, konverzacia i slovna zasoba.

Mgr. Margaux Thomas

Université Sorbonne Nouvelle, Paris

Co považuji na výuce za nejdůležitější: 

The most important thing for me is a relaxing and friendly atmosphere during the lesson, like that the student is not affraid to talk and to express himself, and the learning process is more efficient.

Anna Králová

Univerzita Hradec Králové, obor Učitelství pro 2. stupeň ZŠ (kombinace anglický jazyk a literatura s biologií)

Co považuji na výuce za nejdůležitější: 

Má výuka klade důraz na individuální potřeby žáků. Za nejdůležitější faktory efektivního vyučování považuji motivaci, zájem a chuť nebát se postavit novým výzvám. 

Bc. Adéla Vítová

Univerzita Pardubice

Co považuji na výuce za nejdůležitější:

Na výuce jazyků považuji nejdůležitější určit si konkrétní cíl, kterého chceme společně s žáky dosáhnout a za ním postupnými krůčky jít. Jako učitel se snažím nastolit takovou atmosféru, aby se nikdo nebál udělat chybu, především při mluveném projevu. Proces výuky uzpůsobuji potřebám, možnostem, zájmům a dovednostem každého studenta.

Ing. Michaela Dolejší

Vysoká škola ekonomická v Praze 

Co považuji na výuce za nejdůležitější: 

„Při výuce se řídím tím, že angličtina je kamarádka, se kterou je vždycky zábava, se kterou se dá probrat jakékoli téma, se kterou člověk může zcestovat celý svět a dozvědět se spoustu nového a rozhodně to může být láska na celý život :-).“

Kateřina Tefrová

Filozofická fakulta Univerzity Karlovy

Co považuji na výuce za nejdůležitější: 

„Kolik řečí umíš, tolikrát jsi člověkem,“ říkal Karel Čapek. Cizí jazyk je jedna z možností, jak proniknout do kultury i mentality jiných národů a poznat mnoho nových lidí. Ve svých hodinách dbám na to, aby si studenti z každé hodiny odnášeli nové poznatky, a aby se postupně zbavovali svého strachu komunikovat v cizích jazyce. Důležitá je při výuce příjemná atmosféra, podpora, motivace a přátelský přístup.

Nikola Lukešová

Magisterské studium na Univerzitě Hradec Králové - obor Anglický jazyk a literaturu + francuzský jazyk a literatura. Během studia jsem absolvovala téměř roční studijní pobyt v Belgickém Lutychu a Bruggách v rámci programu Erasmus a dále jsem se zapojila do mnoha vzdělávacích projektů.

Co považuji na výuce za nejdůležitější:  

Při výuce jazyků je pro mě nejdůležitější vytvořit přátelské a bezpečné prostředí, kde se může student/ka cítit komfortně, a které ho/ji motivuje k aktivitě a vlastní iniciativě, tak aby mohl/a naplno objevovat krásy daného jazyka. Při hodinách kladu nějvětší důraz na individuální potřeby daného studenta/studentky, na vzájemnou interakci mezi námi a na praktické užití jazyka v rámci všech čtyřech jazykových kompetencí. 

Bc. Mária Hudčeková

Filozofická fakulta Masarykovy univerzity Brno 

Co považuji na výuce za nejdůležitější:

Snažím sa ukázať študentom všetky nové, úžasné svety, ktoré sa im so znalosťou cudzieho jazyka otvoria. Pre to je dôležitá priateľská a otvorená komunikácia, ktorá je základom vyučovania, či už sa zameriavame na témy vážne alebo všedné.

Mgr. Barbora Daňková

Masarykova Univerzita, Katedra anglických a amerikanistických studii

Co považuji na výuce za nejdůležitější:

Důležitá je pro mě přátelská atmosféra a upřímnost a otevřenost obou stran.

Štěpánka Baťková

Univerzita Palackého v Olomouci

Co považuji na výuce za nejdůležitější: 

Myslím, že lektor by měl studenty hlavně motivovat a inspirovat. Zbytek už je na studentovi :). 

 

Kateřina Kovářová

Univerzita Karlova v Praze 

Co považuji na výuce za nejdůležitější

Věřím, že kolik jazyků umíme, tolikrát jsme člověkem. Proto považuji za důležité být studentům průvodcem na jejich cestě za novými dovednostmi, aby pro ně byl cizí jazyk nejen nástrojem, ale i prostředkem k poznání něčeho nového. Hned po mluvení dávám důraz na srozumitelné a účelné lekce z gramatiky, které studenti mohou bez potíží okamžitě využít v praxi. 

Ing. Natalia Cerna

Tverská státní technická univerzita (Ruská Federace)

Co považuji na výuce za nejdůležitější: 

Při výuce preferuji přístup, ve kterém kombinuji živou komunikaci, gramatiku, čtení, překlady a hry.  Všechno to co pomůže překonat jazykovou bariéru a objevit nové schopnosti pro zvládnutí ruského jazyka.